Kompas ako sa nestratiť v systéme sociálnej a zdravotnej starostlivosti

7 tipov, ako sa cítiť dobre, aj keď ste na dôchodku.
3 – Čítajte si – Znova sa zahĺbte do sveta príbehov a rozbehnite naplno svoju fantáziu. Uvidíte, aké je to úžasné. Navyše, keď čítate, úplne prirodzene si cvičíte pamäť a viac rozumiete súvislostiam. Tip: nečítajte to, čo ste už čítali. Vykašlite sa na sentiment a skúste nájsť vždy niečo nové. V knižnici vám určite dobre poradia.
4 – Smejte sa – Normálne sa smejte. Kdekoľvek sa dá. S deťmi, s partnermi, s priateľmi. Obráťte na vtip aj tie najbežnejšie situácie. Smejte sa pri filmoch, alebo keď zrazu uvidíte niečo veselé. A smejte sa aj na sebe – na svojej nešikovnosti a svojim chybám. Smiech uvoľňuje a odnáša úzkosť.
5 – Cvičte si pamäť – Viem, učenie je nuda. Ale na cvičenie pamäti stačí aj jedna krížovka denne, alebo písanie denníka či rodinnej kroniky. Vnúčatá vás preto budú milovať. Cvičenie pamäti je aj zoznam nákupu, ktorý si naschvál necháte doma. Lebo aj tak prinesiete takmer všetko, čo ste si naň písali. Pamäť, ktorú trénujete, nezlenivie.
6 – Každý deň urobte niečo nové – Rutina síce upokojuje, dáva istotu,
ale aj uspáva. Unudíte sa k smrti, keď budete vopred vedieť, ktorou cestou pôjdete do obchodu, alebo keď si na minúty rozplánujete deň. Meňte svoje plány. Udržíte tak svoje myslenie v pohotovosti. Zažívajte každý deň miniatúrne dobrodružstvá, zmeňte svoje obvyklé trasy, plánujte veci z minúty na minútu.
7 – Menej soľte a vyprážajte – Stačilo. Sami musíte cítiť, že sa vám už nechce toľko jesť – a už vôbec nie nezdravo. Hľadajte a varte jedlá, ktoré voňajú, sú ľahké a nechce sa vám po nich spať. Ideálne, keď je v nich vždy niečo čerstvé, čo si prinesiete z trhu alebo zo záhradky.